____________________________________________________________________
________________________________________________________________
Діагностична робота
Робота з літературним твором
Оксана
Крижановська
Життя і хлібчик
Історія перша
Привітність
Пахуча ніжність,
Відверта щирість,
Душі людської доброта,
І вічна праця, праця, як життя.
У повітрі пахло
добром…
Другокласниця Марічка, весело наспівуючи, ішла, не поспішаючи, вулицею.
Уроки закінчилися, і дітвора розбіглася по домівка, але дівчинка не квапилась
додому. Вона любила прогулянки містом, щоправда, сама далеко від дому не
ходила, а от з батьками чи з учителькою ходили і їздили далеко. Рідне місто
манило її затишком вулиць, усмішками друзів та родичів, привітністю людей, усім
невідомим та невтомним бажанням мріяти. От і зараз Марічка мріяла про …
смаколики, а ще … про зустріч з чарівником. Дівчинка з очима кольору неба
любила читати книги про добрих людей, яких вважала чарівниками, бо вони могли
розчарувати злих людей і зробити їх добрими, допомогти, підтримати, навчити
творити добро.
Раптом
Марічка побачила пекарню. Не розмірковуючи, вона зайшла в середину. Її оченята розбігались
від смаколиків. Дівчинка хотіла
спробувати
усе і негайно, адже усе таке смачненьке, гарненьке,
ароматне. На жаль, продавчиня розмовляла з відвідувачами, які довго та
прискіпливо обирали круасани. А Марічка не могла чекати. Несподівано вона відчула
надзвичайний аромат. Дівчинка покрутилась на місці і …, побачивши відчинені
двері, …шмигнула у них. А там … стояв він …, мабуть, … чарівник.
– Добридень, пане! – ввічливо привіталась дівчинка.
– Привіт.
– Ви – чарівник? – запитала Марічка.
– Ні. –
Посміхнувся дорослий чоловік у фартусі. Навколо нього панувала така чарівна
біла хмаринка з борошна.
– Чарівник,
чарівник, найчарівніший чарівник! Я Вас впізнала! Ви вмієте творити добро!
Чоловік у
фартусі, добрими очима здивовано поглянув на маленьку блакитнооку дівчинку, яка
прискіпливо його розглядала. Вона не могла встояти на місці, постійно
повторювала фразу: ,,Чарівник, чарівник, чарівник”.
– Скажіть, будьте ласкаві, як ви створюєте
усі ці смаколики?
Це складно? Скільки потрібно часу,
щоб навчитися це робити? А мене навчите? –
Марічка так швидко запитувала,
що їй забракло повітря, і … вона зупинилась.
Вдихнула знову, і
продовжила уже повільно. – І найголовніше, як Ваше
ім’я?
– Моє ім’я – Петро.
Я зовсім не чарівник, а пекар-кондитер.
Щодня випікаю хліб, тістечка, різні смаколики.
– Хлібчик! Ви печете мій улюблений хлібчик; то Ви –
найсправжнісінький чарівник! Я мріяла
зустріти чарівника і … от я його зустріла. Дякую, дякую, щиро дякую.
Вона міцно
обійняла пекаря Петра. Дитяча мрія здійснилася!
– Мене звати Марічка. Я прийду до Вас ще і Ви,
Петре, навчите мене пекти
хлібчик! Обіцяєте?!
– Так, Марічко, обіцяю навчити тебе пекти хлібчик,
який ти дуже любиш.
– Я обов’язково прийду.
Спасибі Вам, добрий чарівник! Мені уже час бігти, а то продавчиня сваритиме.
Марічка
непомітно повернулася у залу для відвідувачів. На щастя, покупці уже завершили
обирати круасани. Дівчинка придбала свіжого хлібчика, ґречно подякувала та попрощалася.
На вулиці Марічка
зупинилася. Крізь велике вікно вона могла спостерігати за працею пекаря. Він
якраз формував хлібини, дбайливо викладав їх на металевий лист, аби потім
відправити у піч. Дівчинка не могла відірвати оченят від такої делікатної та
пильної роботи, яка її зачарувала. Мабуть, і пекар відчув, що за ним хтось
уважно спостерігає, і, піднявши очі, побачив Марічку. Він лагідно посміхнувся їй
на прощання та продовжив працювати далі.
Марічка,
наспівуючи веселу мелодію, попрямувала додому. Вона розповість усім, що
зустріла чарівника – пекаря Петра. Щира радість наповнювала її серденько.
У повітрі
пахло добром…
1. Автор твору
_______________________________________________________
2. Жанр твору_______________________________________________________
3. Назва твору_______________________________________________________
4. Головні герої твору_________________________________________________
5. Встанови правильну послідовність
подій.
Вона розповість
усім, що зустріла чарівника – пекаря Петра.
Раптом
Марічка побачила пекарню.
Дівчинка
покрутилась на місці і …, побачивши відчинені двері, …шмигнула у них.
Другокласниця
Марічка, весело наспівуючи, ішла, не поспішаючи, вулицею.
Вона міцно
обійняла пекаря Петра. Дитяча мрія здійснилася!
6. Продовж речення.
Я вважаю, що головна думка твору –
___________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Якими були головні герої твору?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінювання
1. Під час діагностичної роботи мій
настрій був:
веселий;
сумний;
здивований.
2. Завдання були
для мене:
дуже легкі;
легкі;
важко
відповісти;
складні;
дуже складні.
3. Мої враження
від діагностичної роботи.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінювання
роботи вчителем
Результат діагностичної роботи
|
Значні успіхи |
Помітний прогрес |
Досягає результату з допомогою вчителя |
Потребує постійної уваги та допомоги
вчителя |
|
|
|
|
|
|
|
Характеристика
результатів навчання |
Сформовано |
|||
|
МОВ1 |
Взаємодіє з іншими усно, сприймає і
використовує інформацію для досягнення
життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях. |
|
|
|
|
|
МОВ2 |
Сприймає, аналізує,
інтерпретує, критично оцінює інформацію в текстах різних видів, медіатекстах
та використовує її для збагачення свого досвіду. |
|
|
|
|
|
МОВ 3 |
Висловлює думки, почуття та ставлення, взаємодіє
з іншими письмово та в режимі реального часу, дотримується норм літературної
мови. |
|
|
|
|
Рекомендації_____________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Коментарі
Дописати коментар