Українська мова 3 клас (мовна тема)

 

____________________________________________________________________

_________________________________________________________________

Діагностична робота

Мовна тема

Будова слова

І варіант

1. Закінчення – це …

а) змінювана частина слова;

б) незмінювана частина слова.

 

2. Корінь виражає …

а) закінчену думку;

б) лексичне значення споріднених слів.

 

3. Префікс – … .

а) стоїть після кореня;

б) стоїть перед коренем;

в) стоїть перед коренем і слугує для утворення нових слів.

 

4. Суфікс – … .

а) стоїть після кореня;

б) стоїть після кореня і служить для утворення нових слів;

в) стоїть перед коренем.

 

5. Основа слова – це … .

а) ціле слово;

б) частина слова без закінчення;

в) частина слова без префікса і суфікса.

 

6. Познач рядок, у якому всі слова мають нульове закінчення.

а) день, тітка, літо, відро, лижі;

б) день, вітер, зима, комп’ютер, око;

в) піч, ніч, дуб, граб, лис.

 

7. Вибери рядок, де записані лише спільнокореневі слова.

а) вода, водичка, підводний, надводний, водяничок;

б) вода, підводна, водій, надводна;

в) вода, водій, водити, заводити.

 

8. Познач рядок, у якому всі слова мають префікси.

а) мудрий, премудрий, прекрасний, приїхав;

б) мудрий, красивий, їхав, приїхав;

в) премудрий, прекрасний, приїхав, прийшов.

 

 9. У якому рядку всі слова мають суфікси?

а) лісок, синок, пеньок, дощик;

б) лісок, праліс, син, дощ;

в) ліс, лісок, праліс, лісочок.

 

10. Вибери рядок, у якому слова мають лише корінь.

а) рід, стіл, родина, тінь;

б) рід, стіл, піч, тінь;

в) рід, родина, родичі, прародичі.

 

11. Яка частина основи обов’язкова?

а) префікс;

б) суфікс;

в) корінь.

 

12. У якому рядку записані спільнокореневі слова до слова “зима”?

а) зимовий, зимувати, перезимувати, зимонька, зимно;

б) зима, взимку, зимі, зими, зимо;

в) зима, взимку, зимо, перезимувати.

 

13. Добери і запиши  три спільнокореневі слова до слова дід. Розбери їх за будовою.

____________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________

 

14. Поділи слова на дві групи.

     Мова, мови, мовний, промова, мові, мова.

             Форма слова                                     Спільнокореневі слова

             ___________                                     ___________________

             ___________                                     ___________________

             ___________                                     ___________________

 

15. Спиши речення, добираючи вдалі слова.

     У (пралісі/лісочку) росли старі крислаті дуби.

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

    У (хмарному/безхмарному) небі яскраво світить сонечко.

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Свою роботу я оцінюю так ____________________________________________

____________________________________________________________________

Оцінювання роботи вчителем_________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

            ____________________________________________________________________

_________________________________________________________________

Діагностична робота

Мовна тема

Будова слова

ІІ варіант

1. Закінчення – це …

а) незмінювана частина слова;

б) змінювана частина слова.

 

2. Корінь виражає …

а) лексичне значення споріднених слів;

б) закінчену думку.

 

3. Префікс – … .

а) стоїть перед коренем;

б) стоїть після кореня;

в) стоїть перед коренем і слугує для утворення нових слів.

 

4. Суфікс – … .

а) стоїть перед коренем;

б) стоїть після кореня;

в) стоїть після кореня і служить для утворення нових слів.

 

5. Основа слова – це … .

а) ціле слово;

б) частина слова без префікса і суфікса;

в) частина слова без закінчення.

 

6. Познач рядок, у якому всі слова мають нульове закінчення.

а) піч, ніч, дуб, граб, лис;

б) день, тітка, літо, відро, лижі;

в) день, вітер, зима, комп’ютер, око.

 

7. Вибери рядок, де записані лише спільнокореневі слова.

а) вода, підводна, водій, надводна;

б) вода, водій, водити, заводити.;

в) вода, водичка, підводний, надводний, водяничок.

 

8. Познач рядок, у якому всі слова мають префікси.

а) мудрий, премудрий, прекрасний, приїхав;

б) премудрий, прекрасний, приїхав, прийшов;

в) мудрий, красивий, їхав, приїхав.

 

 9. У якому рядку всі слова мають суфікси?

а) лісок, синок, пеньок, дощик;

б) ліс, лісок, праліс, лісочок;

в) лісок, праліс, син, дощ.

 

10. Вибери рядок, у якому слова мають лише корінь.

а) рід, стіл, родина, тінь;

б) рід, родина, родичі, прародичі.

в) рід, стіл, піч, тінь.

 

11. Яка частина основи обов’язкова?

а) корінь;

б) префікс;

в) суфікс.

 

12. У якому рядку записані спільнокореневі слова до слова “зима”?

а) зима, взимку, зимі, зими, зимо;

б) зима, взимку, зимо, перезимувати;

в) зимовий, зимувати, перезимувати, зимонька, зимно.

 

13. Добери і запиши  три спільнокореневі слова до слова ліс. Розбери їх за будовою.

____________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________

 

14. Поділи слова на дві групи.

     Хмара, хмарний, хмарі, хмара, безхмарний, хмару.

             Форма слова                                     Спільнокореневі слова

             ___________                                     ___________________

             ___________                                     ___________________

             ___________                                     ___________________

 

15. Спиши речення, добираючи вдалі слова.

     Біля школи росте молодий (дубище/дубок).

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

    У великому (будиночку/будинку) живе багато людей.

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Свою роботу я оцінюю так ____________________________________________

____________________________________________________________________

Оцінювання роботи вчителем_________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Коментарі