Алгоритм
1. Записати літери (великі і малі) (починаючи
з 1 класу)
Л л
Л л Л л
2. Утворити склади (починаючи з 1 класу)
Ла ло
лу ли ле лі
3. Записати слова. Варто додати хоча б одне словникове слово
(3 – 4 клас, то можна й більше), крім того, слова діти можуть виписувати з
орфографічного словника.
´ ´
Ластівка, ложка, лупа, лис, лелека, літо.
Ліля,
лотос, луна, листочок, леопард, лійка.
Слів
може бути й більше. Діти можуть записувати слова на час, з певною
класифікацією: власні і
загальні назви; назви істот і неістот; ознаки; кольори; дії та ін.
4.
Змінити одне зі слів за родами (починаючи
з 2 класу) та числами. Визначити
закінчення (починаючи з 3 класу)
Лис,
лисиця, лисеня.
Лиси,
лисиці, лисенята.
5. Увести одне зі слів у речення (змінити
речення за інтонаційним забарвленням (окличні та неокличні) та метою
(розповідні, питальні, спонукальні). Починаючи з добукварного періоду, 1 клас записує схеми речень, а згодом – слова.
Підкреслити головні і другорядні члени речення ( 3 – 4 клас)
________
________ ________.
Ліля їсть
лимон.
6. Виконати звуко-буквений аналіз слова
7. Дібрати спільнокореневі слова (3 клас)
8. Змінити слово за відмінками (провідміняти) 4 клас
9. Знайти орфограми у словах, дібрати інші
слова на ці орфограми
(3 – 4
клас)
10.
Письмо для себе на задану чи вільну тему
(1клас малюнкове
письмо), використовуючи піктограми,
кольорові олівці. Бажано щодня, хоча б по 5 хв.
11. Сенкан
_____
. Лук’ян.
_____ ____ . Лук’ян ліпить.
_____ ____ _____. Лук’ян ліпить лиса.
_____ _____ _____ _____. Лук’ян старанно ліпить лиса.
_____ _____ _____
_____ _____.
Малий Лук’ян старанно ліпить лиса.
12. Встановлення зв’язку слів у реченні (3 – 4 клас)
Леонід ловив
лящів.
– Про
кого йде мова у реченні? ( У
реченні йде мова про Леоніда.)
– Отже, хто? – Леонід. Головний член речення –
підмет. Підкреслюємо це слово однією лінією.
Леонід – іменник, власна назва, назва
істоти, однина, чоловічий рід.
Орфограми: велика літера,
ненаголошений е, дзвінкий звук в кінці слова, який ніколи не оглушується.
– Леонід що робив? (Леонід ловив.)
– Ловив
– головний член речення - присудок. Він називає дію, яку виконує підмет.
Підкреслюємо його двома лініями.
Ловив – дієслово, минулий час, недоконаний
вид, однина, чоловічий рід.
Підмет і присудок завжди узгоджуються між
собою у тому ж числі та роді.
– Леонід ловив кого? (Леонід ловив лящів.)
– Лящів –
другорядний член речення, а саме додаток. Його підкреслюємо пунктирною лінією.
Лящів – іменник, назва істоти, загальна
назва, вжитий у множині, родового відмінка.
Орфограми: літера ,,я”
на письмі позначає м’якість попереднього приголосного та голосний звук [а],
літера ,,ща” позначає на письмі два глухих приголосних звуки: [ш] і [ч].
13. Мовні
ігри:
записати
якомога більше слів на цю літеру;
письмо на час;
cкласти
словосполучення;
скласти
речення;
скласти
словосполучення, речення, у яких усі слова починаються з
цієї літери; та інші.
15. Робота зі словниками (орфографічний,
тлумачний, синонімів,
антонімів, іншомовних слів та ін.)
16. Шифрування тексту (піктограми), починаючи з 2 класу.
17. Письмо у парі (діалог,
твір)
По-черзі діти
записують свої репліки чи речення на одному аркуші
паперу.
18. Інтелект-карти (барвисті). Можна з використанням
комп’ютера, планшета, мобільного телефону.
Коментарі
Дописати коментар