Математика (7 квітня)

7 квітня
Класна робота
Каліграфічна хвилинка
47   47    47    47   47
41  42  43   44   45   46   47   48   49   50

Математичний диктант
Запишіть числа в яких:
- три десятки та дев'ять одиниць;
- один десяток та вісім одиниць;
- шість одиниць;
- два десятки;
- три десятки та три одиниці;
- одна сотня;
- два десятки та три одиниці;
- один десяток;
- три десятки та сім одиниць;
- чотири десятки;
- п'ять одиниць.
   Вирази записуйте у рядок, пропускаючи між ними одну клітинку.

Вирази на склад чисел п'ятого десятка
41 = 40 + 1
42 = 40 + 2
43 = 40 + 3
44 = 40 + 4
45 = 40 + 5
46 = 40 + 6
47 = 40 + 7 
48 = 40 + 8
49 = 40 + 9
Запишіть вирази двічі, пропускаючи між стовпчиками чотири клітинки.

Нерівності та рівності
49  ?  50                     44  см   ?    44   см
50  ?  5                       18  см   ?    48   см
15  ?  50                     42  см   ?    24   см
47  ?  46                     10  л   ?    40  л
45  ?  25                     49  л   ?    39  л
34  ?  43                     14  л   ?    41  л

Вирази
     2      1
40 + (4 + 6) = 40 + 10 = 50
     2     1
49 - (6 + 3) = 49 - 9 = 40
48 - (5 + 3) =
40 + (10 - 7) =
44 - (1 + 3) =
40 + (8 + 0) =

Вирази на склад числа 4
4 =  1 + 3
4 = 2 + 2 
4 = 3 + 1
Запишіть вирази двічі, пропускаючи між стовпчиками чотири клітинки.

Вирази з переходом через розряд
Додаємо число 4
7 + 4 = 7 + 3 + 1 = 10 + 1 = 11
    /   /
  3   1
  Розкладаємо другий доданок 4 на зручні доданки: перший зручний доданок 3 (щоб доповнити 7 до 10) і другий зручний доданок 1 (решта). 

8 + 4 = 8 + 2 + 2 = 10 + 2 = 12
    /   /
  2   2
  Розкладаємо другий доданок 4 на зручні доданки: перший зручний доданок 2 (щоб доповнити 8 до 10) і другий зручний доданок 2 (решта). 

9 + 4 = 9 + 1 + 3 = 10 + 3 = 13
    /   /
  1   3
  Розкладаємо другий доданок 4 на зручні доданки: перший зручний доданок 1 (щоб доповнити 9 до 10) і другий зручний доданок 3 (решта). 


Віднімаємо число 4
11 - 4 = 11 - 1 - 3 = 10 - 3 = 7
    /   /
  1   3
   Розкладаємо від'ємник 4 на зручні від'ємники: перший зручний від'ємник 1 (щоб забрати одиниці у часла 11), другий зручний від'ємник 3 (решта).

12 - 4 = 12 - 2 - 2 = 10 - 2 = 8
    /   /
  2   2

   Розкладаємо від'ємник 4 на зручні від'ємники: перший зручний від'ємник 2 (щоб забрати одиниці у часла 12), другий зручний від'ємник 2 (решта).

13 - 4 = 13 - 3 - 1 = 10 - 1 = 9
    /   /
  3   1
   Розкладаємо від'ємник 4 на зручні від'ємники: перший зручний від'ємник 3 (щоб забрати одиниці у часла 13), другий зручний від'ємник 1 (решта).

Вирази на додавання та віднімання числа чотири з переходом через розряд потрібно вивчити напам'ять!


Задача 1
   У Віталика було 7 яблук. Декілька яблук він з'їв. У нього залишилося 4 яблука. Скільки яблук з'їв Віталик?

Було - 7 яблук.
З'їв - ? яблук.
Залишилося - 4 яблука.
   
   Це задача на знаходження невідомого від'ємника. Для її розв'язання використовуємо дію віднімання. Від того, що було, віднімаємо те, що залишилося.

7 - 4 = 3 (ябл.)
Відповідь. Віталик з'їв 3 яблука.

Задача 2
   У Денисика було 10 машинок. Декілька машинок він віддав братику. У нього залишилося 
5 машинок? Скільки машинок Денисик віддав братикові?

Було - 10 машинок.
Віддав - ? машинок.
Залишилося - 5 машинок.
... - ... = ... (м.)
Відповідь. Денисик віддав братикові ... машинок.

Задача 3
   У крамницю привезли 10 кг риби. Продали декілька кілограмів риби. Залишилося 2 кг риби. Скільки кілограмів риби продали?

Привезли - 10 кг риби.
Продали - ? кг риби.
Залишилося - 2 кг риби.
... - ... = ... (кг)
Відповідь. Продали ... кг риби.


* - записати у зошиті.
* - вивчити напам'ять.
* - уважно прочитати.

Коментарі