Математика (17 березня)

   Пропускаємо згори 1 клітинку, вбік 10 клітинок, в 11 клітинці записуємо дату - 
17 березня  Пропускаємо 1 клітинку вниз, 7 клітинок вбік записуємо вид роботи - Класна робота

1. Каліграфічна хвилинка - записуємо цифру 17. Пам'ятаємо, число 17 складається з одного десятка та семи одиниць.
Клітинку вниз - записуємо числа першого десятка (від 1 до 10).
Клітинку вниз - щаписуємо числа другого десятка (від 11 до 20).

2. Математичний диктант (зоровий).
Діти бачать вирази, обчислюють їх усно, записують лише результати (у рядок через клітинку). Дві клітинки вниз - записуємо М. д., далі клітинку вниз - пишемо лише результати виразів.
10 - 9 =                           9 - 5 =
8 - 4 =                             4 + 6 =
10 + 0 =                          7 + 3 - 6 =
7 + 3 =                            10 - 9 + 8 =
6 - 4 =                             5 + 5 - 8 =

3. Креслення відрізків
Пропускаємо 2 клітинки вниз, 1 клітинку вбік.
Креслимо відрізки довжиною 5 см, 9 см, 4 см. 
Між відрізками пропускаємо 2 клітинки. 
Спочатку ставимо крапочку, рахуємо клітинки, пам'ятаючи, що 1 см - це дві клітинки. Відраховуємо потрібну кількість клітинок, ставимо крапочку (в кінці відрізка). Далі перевіряємо за допомогою лінійки. Тоді креслимо відрізок, використовуючи простий олівець. Зверху записуємо довжину відрізка, наприклад 5 см, використовуючи ручку.

4. Порівняння іменованих чисел
Пропускаємо 2 клітинки вниз, складаємо нерівності та рівності, наприклад:
5 см  ?  9 см
9 см  ?  4 см
4 см  ?  5 см
9 см  ?  9 см
Це творче завдання (з комбінаторики). Ми можемо утворювати різні комбінації іменованих чисел, перевіряючи увагу дитини.

5. Задача 
Пропускаємо 2 клітинки вниз, 10 клітинок вбік - записуємо Задача
Сьогодні розглянемо задачі на різницеве порівняння. Для розв'язання таких задач використовуємо дію віднімання.
Правило.  Для того, щоб дізнатися, на скільки одне число більше або менше від другого, потрібно від більшого числа відняти менше.
   У Дениса 10 олівців, а в Оленки - 6 олівців. На скільки більше олівців у Дениса, ніж в Оленки?
      У роботі над задачею є 4 етапи:
1 етап - осмислення задачі. Задача складається із умови (частина задачі, у якій нам розповідають про відоме, наприклад, У Дениса 10 олівців, а в Оленки - 6 олівців.) та запитання (невідомого,  про що потрібно дізнатися, наприклад, На скільки більше олівців у Дениса, ніж в Оленки?) На цьому етапі діти повинні своїми словами переказати задачу, попередньо перечитавши її.
2 етап - визначення арифметичних дій, кількость дій.
   Кількість дій. Якщо ми одразу можемо дати відповідь на запитання задачі, то це проста задача на одну дію. Якщо ми не можемо одразу дати відповідь на запитання задачі, то вона складена, Складається з двох і більше дій.
    Арифметичні дії.  Для того щоб розв'язати цю задачу, нам потрібно використати дію віднімання, бо це задача на різницеве порівняння, ми порівнюємо кількість предметів. Від більшого числа потрібно відняти менше число.
3 етап - розв'язання задачі письмово у зошиті.
Пропускаємо клітинку вниз, клітинку вбік і записуємо:
10 - 6 = 4 (ол.)
Пишучи, промовляємо: від 10 олівців відняти 6 олівців одержимо 4 олівці.
Відповідь. У Дениса на 4 олівці більше, ніж в Оленки. (повна відповідь)
Відповідь. На 4 олівці більше (коротка відповідь)
4 етап - перевірка задачі. Складаємо обернену задачу (відоме стає невідомим, а невідоме - відомим). Наприклад:
В Оленки 6 олівців, а в Дениса на 4 олівці більше. Скільки олівців в Дениса?
6 + 4 = 10 (ол.)
Відповідь. У Дениса 10 олівців.

6. Додаткові задачі

   У дівчаток 9 кульок, а в хлопчиків 8 кульк. На скільки більше кульок у дівчаток, ніж у хлопчиків?

     У Катрусі 6 бантиків, а в Лії 9 бантиків. На скільки менше бантиків у Катрусі, ніж у Лії,

     Вероніка намалювала 7 слоників, а Настуня 10 слоників. На скільки більше слоників намалювала Настя, ніж Вероніка?

* Між завданнями завжди пропускаємо 2 клітинки. Якщо починаємо виконувати завдання на новій сторінці, тоді пропускаємо згори 1 клітинку.

Коментарі